poniedziałek, 21 listopada 2011

Promocja a pozycjonowanie

Z dnia na dzień, z miesiąca na miesiąc wzrasta liczba użytkowników Internetu. Wykorzystują sieć do wyszukiwania kontaktów, budowania i podtrzymywania relacji ze znajomymi, ale przede wszystkim do odnajdywania potrzebnych im informacji. To dużo wygodniejszy i szybszy sposób niż tradycyjne metody, chociażby przeglądanie książki telefonicznej.

Jesteśmy coraz bardziej zapracowani, mamy coraz mniej czasu na wykonywanie codziennych czynności, nic więc dziwnego, że chcemy ułatwić sobie życie i gdy tylko to możliwe korzystać z usług i produktów dostępnych w sieci. Powstałe w ostatnich latach sklepy internetowe, serwisy aukcyjne umożliwiają nam zrobienie zakupów bez wychodzenia z domu, tracenia czasu i pieniędzy na dojazdy. W spokoju, w zaciszu własnego domu niemal o każdej porze dnia i nocy wybieramy interesujące nas produkty, możemy bez pośpiechu oglądać je, porównywać z konkurencyjnymi. W podobny sposób wyszukujemy w sieci informacje odnośnie potrzebnych nam usług, specjalistów itd. Zamiast spędzać długie godziny na przeglądaniu reklam, ofert prezentowanych nam w prasie, ulotach, artykułów promocyjnych, po prostu wpisujemy w wyszukiwarkę nazwę poszukiwanego przedmiotu, specjalisty, usługi i najczęściej już na pierwszej stronie wyników wyszukiwania je odnajdujemy.
Z punktu widzenia producenta jednym z najlepszych sposobów przyciągnięcia potencjalnego klienta jest więc znalezienie się na jak najwyższej pozycji w prezentowanych użytkownikom wynikach wyszukiwania. I tu pojawia się ich zainteresowanie usługą, jaka jest pozycjonowanie. Zainteresowanie promocją w wyszukiwarkach okazują firmy działające w różnych branżach, nie tylko sklepy internetowe, nic więc dziwnego, skoro w ten sposób grupa odbiorców reklamy może się znacznie zwielokrotnić. Pomimo szerokiego zasięgu sieci, nie zawsze jednak oparcie promocji tylko na tym kanale jest najlepszym rozwiązaniem. Dzieje się tak w przypadku gdy odbiorcami produktu są osoby, co do których istnieje prawdopodobieństwo, iż na co dzień nie korzystają z Internetu. Planując działania marketingowe na uwadze należy więc mieć grupę docelową, do której się zwracamy. Inaczej będziemy postępować w przypadku młodych odbiorców korzystających aktywnie z dostępnych technologi, a inaczej w przypadku osób starszych, którzy opierają się na innych mediach, sposobach komunikacji, inaczej w przypadku mieszkańców wsi, inaczej co do osób zamieszkujących duże aglomeracje.
Samo pozycjonowanie, niosące za sobą duże korzyści wymaga jednak sporej praktycznej wiedzy i umiejętności, które posiadają specjaliści w tej dziedzinie. Promocja jako istotny element marketingu mix powinna zostać przeprowadzona profesjonalnie, ponieważ tylko wówczas można oczekiwać widocznych jej rezultatów. Dlatego nawet duże przedsiębiorstwa, które teoretycznie maja możliwość utworzenia w swoich strukturach jednostek odpowiedzialnych za działania marketingowe często decydują się w tej kwestii na outsourcing. Dzięki temu mogą skupić się na prowadzeniu działań w ramach własnej specjalizacji, a przez to zwiększać efektywność i wydajność produkcji.




o Autorze

publicyst


Artykuł pochodzi z serwisu Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW



Nie zapomnij też reklamować się na stronie: NETTRA.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz